Loading...
SGR en Calamiteitenfonds

Creating Stories is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), Stichting Garantiefonds Reisgelden Zakelijk (SGRZ) en het Calamiteitenfonds. Op deze pagina lees je meer over wat dit precies inhoudt.

STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN (SGR)

Creating Stories (KvK nr. 24444077) is aangesloten bij SGR. Je kunt dit controleren via www.sgr.nl. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. Deze SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Kijk voor meer informatie over de SGR op www.sgr.nl. Wij zijn als bedrijf gecertificeerd door SGR. Dit houdt in dat onze reisorganisatie voldoet aan alle wettelijke verplichtingen waar wij binnen de reisbranche aan dienen te voldoen. Je kunt dus met een gerust hart bij ons boeken!

STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN ZAKELIJK (SGRZ)

Creating Stories (KvK nr. 24444077) is aangesloten bij SGRZ. Je kunt dit controleren via www.sgrz.nl. Binnen de grenzen van de SGRZ-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGRZ. Deze SGRZ-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is dat zijn vooruitbetaalde reisgeld wordt terugbetaald als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Wij zijn als bedrijf gecertificeerd door SGR. Dit houdt in dat onze reisorganisatie voldoet aan alle wettelijke verplichtingen waar wij binnen de reisbranche aan dienen te voldoen. Je kunt dus met een gerust hart bij ons boeken!

Verplichte bijdrage SGR
Vanaf boekdatum 1 februari 2021 wordt er een verplichte bijdrage in rekening gebracht. Op de factuur staat de consumentenbijdrage van € 5,- per persoon die Creating Stories afdraagt aan het SGR.

Vrijgestelde personen
Voor kinderen tot 2 jaar (op het moment van boeken) hoeft geen bijdrage betaald te worden.

Annuleringen
In geval van annulering van de reis door de klant of door de reisorganisator blijft de bijdrage verschuldigd.

CALAMITEITENFONDS

Creating Stories (KvK nr. 24444077) is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Binnen de grenzen van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat jij als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
– (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
– de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. Kijk voor meer informatie over het Calamiteitenfonds www.calamiteitenfonds.nl.

REGELS IN DE HUTTEN

In de hutten dien je, je aan verschillende regels te houden:

  • Het moet stil zijn in de hutten van mindernacht tot 7:00 uur in de ochtend
  • Het is niet toegestaan om schoenen te dragen in de hut, je wandelschoenen kun je kwijt bij de entree van de hut
  • Het is niet toegestaan om te roken in de hutten
  • Wanneer je gebruik hebt gemaakt van de kookruimte dan dien je deze schoon achter te laten
  • Zorg dat de hut netjes is wanneer je de hut verlaat
  • Laat je afval niet achter, ruim dit netjes op
Moet ik mijn eigen water meenemen?

De hutten hebben allemaal stromend koud water. Het water uit de kranen kun je gewoon drinken. Veel hutten hebben een grote pan op het fornuis staan met heet water. Je kunt een bidon vullen voordat je de hut verlaat, maar je kunt ook drinken uit de beekjes die je onderweg tegen komt.

Hebben de hutten toiletten?

Ja, alle hutten hebben toiletten, behalve de hut in Hrafntinnusker die heeft alleen een latrine. In de hutten is toiletpapier en zeep aanwezig. De toiletten bevinden zich meestal in aparte gebouwen.

Kan ik iets kopen in de hutten?

In alle hutten op de Laugavegur kan je spullen kopen. De selectie van goederen hangt af van de grootte van de hut, maar het is gewoon mogelijk om verschillende snacks te kopen.

Welke betaalmiddelen worden geaccepteerd in de hutten?

Je kunt in de hutten betalen met de IJslandse kroon, maar ook de meeste betaalpassen worden geaccepteerd in de hutten.

Moet ik mijn eigen keukengerei meenemen?

Nee, de hutten hebben gasfornuizen, potten, pannen en andere keukenapparatuur die je nodig hebt om een maaltijd te bereiden. In de hutten zijn ook afwasmiddel, afwasborstels, tafelkleden en theedoeken.

Zijn de hutten verwarmd?

Ja, alle hutten zijn verwarmd, sommige met geothermisch water, andere met gas. Om veiligheidsredenen worden de gaskachels ’s nachts uitgeschakeld.

Kan ik mijn apparaten opladen in de hutten?

Er is onderweg geen elektriciteit in een van de hutten en dus ook geen mogelijkheid om elektronische apparaten op te laden. Zorg er dus voor dat je voldoende stroom bij je hebt. Bij de hutten worden accupacks verkocht.

Kan ik douchen onderweg?

Voor 500 ISK is het mogelijk om te douchen in de hutten, behalve in Hrafntinnusker. Je kunt een muntje halen bij de bewaker van de hutten. Je kunt betalen met contant geld of pinnen.

Kan ik verbinding maken met internet?

Het is in geen van de hutten mogelijk om verbinding te maken met wifi, maar in sommige hutten is het wel mogelijk om verbinding te maken met 4G.

Hoe is het telefoonverbinding op de Laugavegur-route?

De telefoonverbinding kan onderweg instabiel zijn. Het kan zijn dat je naar de dichtstbijzijnde heuveltop moet om een netwerk te vinden.

Wat voor soort bedden zijn er in de hutten?

Alle hutten hebben stapelbedden, met enkele of dubbele matrassen. Houdt er rekening dat het mogelijk kan zijn dat je een stapelbed moet delen met een andere gast. De opzichters wijzen je een plaats toe in de hut.

Titel

Ga naar de bovenkant